Monday, December 28, 2009

Llama Drama


Hello, I hope you have had a very good Christmas with your families and friends. I have been very well received by the Jenness family that lives here at the base. On Christmas eve we at the traditional Norwegian christmas dinner called Pinnekjøtt, (stickmeat) this is salted sheep meat.
I have had a very relaxing time during the Christmas holiday. We are having a New years conference at the base, where we will celebrate the old and new year with a lot of youth. It will be lots of teaching and worship music. The first thing in the new year we will have a "Workers Gathering", which is a conference that all the people of YWAM Norway will attend. More teaching and worship with even more people. Busy times.

Hallo, ik hoop dat jullie allemaal een geode kerst gehad hebben. Met de kerst ben ik bij een familie hier op de base geweest. Kerst in Noorwegen is een hele grote traditie en op kerstavond heb ik een van de traditionele kerstgerechten gehad, genaamd Pinnekjøtt (stokjesvlees) Dit is gezouten schapenvlees. Dat is lekker.
Ja, ik heb een erg relxte tijd gehad, er waren hier weinig mensen en ik heb lang kunnen uitslapen. Momenteel beginnen we met een nieuwjaars festival, dat we elk jaar voor een kleine honderd jeugd en tieners organiseren. In de ochtend en de avond zijn er bijeenkomsten met Christelijk onderwijs en loofzang.
Gister heb ik de instrumenten en de muzikanten in het slechte gladde weer uit Oslo opgehaald. Het was goed om weer eens met de gladheid te rijden, goed om de ervaring er in te houden.
Na het nieuwe jaar beginnen we met alle YWAM´ers hier in Grimerud, en is er meer onderwijs, loofzang en een record aantal mensen. Ik ben blij dat ik mij eigen kamer heb.

No comments: