Monday, April 5, 2010

Ik voelde de lente / Where the roads are made of dirt and holes

Vandaag heb ik gemerkt dat het lente aan het worden is. Het is al veer zoveel warmer en toen ik een eindje ben gaan lopen had ik gemerkt dat er al er al veel zangvogeltjes terug waren. Ik moest denken aan de maanden dat ik in het Bargerveen stage gelopen had, en de bijzondere vogeltjes die daar nestelden. Hier waren het koolmeesjes en ik wilde er vanavond één voor jullie tekenen.

De lange winter is voorbij, het is pasen. Binnenkort kan ik weer met de fiets naar de winkel, nu zijn de wegen nog erg modderig. Ik woon op het land en niet alle wegen zijn verhard, en sommige hebben heel veel gaten.

Today I felt spring coming, it is so much warmer. When I went for a walk I saw that many of the little birds have come back. I had to think of the peat-land back in Holland where I used to work. And all the unique birds that were living there. I did not see a special bird today, still I wanted to draw one for you this evening.

The long and snowy winter is over, it is easter. Soon I can get around by bicycle again. Not yet, some of the roads are still very muddy. Some of the roads here are made from dirt and holes, this is countryside Norway.

No comments: