Monday, May 17, 2010

Mei Stampij / May Mean Machine

Mei heeft tot nu toe behoorlijk in de vijfde versnelling gezeten (zie plaatjes). Mijn agenda is behoorlijk vol, aan de ene kant houd ik er wel van. Morgen begin ik weer aan de volgende Mot Målet. Voor mij word het voorlopig de laatste. Ik heb er weer zin in en heb mijn creatieve energie wel weer terug. Ik merk dat ik nog veel moet leren om aantrekkelijke ontwerpen te maken voor het blad. En dat is ook iets wat met ervaring moet komen. Zoals ik al zei, het werk-ritme is nu al een tijdje in een hogere versnelling. Maar ik voel dat ik het wel aan kan wanneer ik meer in thuis ben.

Nu zul je het misschien wel raar vinden dat ik tijd maak om drie zulke tekeningen te maken terwijl ik het toch oh-zo druk heb. En dat begrijp ik goed, zelf vind ik het ook beetje raar. Ik teken om te relaxen en tijdens vergaderingen.
Schrijven en tekeningen maken voor mijn blog is voor mij geen deel van mijn werktijd. En toch heeft het met mijn werk te maken, omdat het daar meestal over gaat. In het weekend begin ik al te denken waar ik over wil gaan bloggen, deze keer had ik een paar hele goede ideeën, en hier zijn ze allemaal.

May has been in fifth gear (see pictures), my agenda is still pretty full, and I like it somehow. Today I will finish the chhldren´s pages for the next Mot Målet, tomorrow I will start with the rest of it. This will be the last time for me to be doing this work, I am excited about it and my creative energy is pretty much back. I see that I still have to learn much about magazine design, and that will come with experience. Experience will come with diligence.
Like I said, the work-pace has gotten geared up. But I feel I can take it once I feel more at home with it.

You might wonder how I can make the time to make these different drawings while I am oh-so busy. And I understand that very well, and I think it a bit strange myself. I draw to relax and in meetings.
Writing and drawing for my blog is not totally part of "work-time". Yet it I most often blog about what I do rather than how I am doing. In the weekend I start thinking about what I want to post. This time I had some great ideas for drawings, and here are all of them.

No comments: