Tuesday, August 24, 2010

Doorzieken en vast vertrouwen / In bad shape and right trust

Ik ben nogsteeds ziek, en ziek zijn is niet leuk.
Maar ik merk dat het al steeds beter met me gaat. Het is vaak zo geweest dat mijn grote Hollandse lichaam er een paar weken over doet om helemaal "door te zieken". Hetzelfde ziekte-process is me al een paar keer eerder overkomen. En ik kan aanvoelen in welke fase van het ziekte/genezings-process ik zit.

Ik heb hetzelfde plaatje twee keer ingekleurd, om aan te geven hoe het verlopen is. Mijn borst, bovenarmen en bovenbenen zijn al niet zo rood en aangeslagen meer, en worden al weer mooi roze. Nu zijn mijn handen en voeten er nog het ergst aan toe. Die zijn schilferig en hebben blaren. Ik verwacht dat die met een week er al weer een stuk beter uit zien.

Hier op de Jeugd met een Opdracht vestiging word er graag voor genezing van mijn ziekte gebeden. Door groot en klein, en ook door mijzelf. Ik heb er het geloof in dat God me in één keer genezen kan, en ik heb er het geloof in dat God het langzaam kan doen. God blijft wie hij is, net zo betrouwbaar als hij altijd geweest is.
Waar geloof is nog steeds een stellig weten waardoor ik Gods woord voor betrouwbaar houd. Ziek of gezond, Nederland of Noorwegen, snel beter of nog een weekje "door-zieken".
Ik merk dat ik mijn geloofsvertrouwen te danken heb aan de Gereformeerde kerk.

I am still sick, and that is no fun.
But I notice that my health is stable and improving. It has happened before that it has taken a few weeks before my large Dutch body to "sick-through" the recovery process. I have been sick like this a few times before, and can feel at what "stage" of sickness/healing I am.

I colored the same picture twice, to show the process a bit. My chest, upper-arms and upper-legs are not that red and inflamed anymore, and almost pinkish like normal. Right now my hands and feet are still very red, dry and with blisters. I expect to be a lot better in a week.

Many people here at the Youth With A Mission-base pray that God will heal my skin fast, and that I do not have to be sick for very long. And I pray that too.
I believe that God can heal me tonight and I believe that God can heal me slowly. For me God is still who He is, just as reliable as always.
True faith is still, that I know for sure that all of Gods word is reliable. Sick or healthy, Holland or Norway, better fast or "sicking-trough" for another week.
I am thankful for the the Dutch Reformed church that has taught me my trust-of-faith.

No comments: