Tuesday, October 19, 2010

Begrafenis vorige week / Funeral last week

Sitting Bull-Hippo
Ik heb vorige week niet wat op mijn blog gezet omdat ik in Nederland was, voor de begrafenis van mijn Opa, Willem Hutten. Het was fijn om van Zondag tot Donderdag bij mijn familie te kunnen zijn, en de begrafenis op Dinsdag.

Mijn Opa zat al drie jaar in het bejaardentehuis, en door zijn dementie, en omdat ik vijf jaar in het buitenland zit, heeft hij me de laatste jaren ook niet herkend.
Het was een lieve man die zich erg heeft ingezet voor de kerk, de Christelijke maatschappij en Christelijke politiek. Hij hield er ook erg van om te zingen in het kerk-koor. We kwamen er achter dat hij gedichten geschreven had toen hij jonger was.

Ik was nog steeds behoorlijk moe en ziek, in de tijd die ik vrij gekregen had rond het overleiden, heb ik veel uit kunnen rustten en aansterken. Gelukkig is mijn gezondheid goed gebleven terwijl ik Nederland was.

Nu ben ik weer erg druk, maar het gaat goed met mijn gezondheid, mijn huid is al niet rood meer, alleen nog wat droog. Ik ben erg blij dat het eindelijk echt over is. Mijn slechte gezondheid heeft de laatste maanden een moeilijke tijd gemaakt.  Met een paar weken ben ik klaar met het kinderboek en nu mijn gezondheid weer goed is begin ik weer in Cafe UNO te werken.

I have not posted a blog last week because I was at my Grandfather´s funeral. It was good to be back in the Netherlands from Sunday to Thursday,  and to be at the funeral on Tuesday.

My grandfather had been in the old people´s home for the last three years, and has not recognized me for a long time, since I have been abroad now for five years.
He was a kind man that was very engaged in church, christian society and christian politics. He loved to sing in the choir and we found out that he had written poetry when he was younger.

I was still very tired and sick, in the time I got off around the funeral I got to rest a lot and I recovered well. Luckily my health stayed well while I was back in the Netherlands.
I am back at work and busy with it, but my health is doing good. My is not red anymore, just very dry and a little bit itchy. My bad health has given my some difficult months this fall. Soon I will be done with the children´s book and now that I am healthy again I will get back to work at Cafe UNO.

No comments: