Tuesday, March 15, 2011

Kolonisten-Poster / Settlers-Poster

Here is what a whole Settlers of Catan Island looks like,
that is made with the tiles for the DTS-poster.

Eindelijk heb ik mijn éénmansbedrijf bij de Noorse Kamer van Koophandel weten te registreren. Nu sta ik officieel voor een éénmanszaak. Deze week kwamen er een aantal brieven binnen met moeiljk Noors over het regelwerk en de wetten rond mijn nieuwe bedrijfje. In vind het allemaal nogal indrukwekkend, en zal mijn best doen om alles in de komende weken onder de knie te krijgen. Gelukkig dat er hier een paar mensen zijn die bedrijfsadministratie gestudeerd hebben.
Ik vind het tegelijk spannend en eng om te denken dat ik nu "echte freelancer" aan het worden ben. Voor de eerste komende jaren verwacht ik dat ik bij YWAM zal blijven werken, en sporadisch een opdracht zal kunnen doen. In de eerste plaats is het mij er om dat ik nu de mogelijkheid heb om wat freelance te kunnen werken.

Een week geleden is er hier een nieuwe DTS (bijbel en zendings-school) begonnen. Deze keer hebben we een erg gevarieerde groep studenten. Ze komen uit elf verschillende landen, en varieren in leeftijd van vierentwintig tot achtenzestig. Ik was gevraagd om een poster/kalender voor de school te maken zodat de rest van de mensen die hier werken, mee kunnen volgen en mee kunnen bidden.
Om het een beetje leuk en anders te doen heb ik de weken verdeeld over deze zeskantige Kolonisten-tegels. Momenteel wacht ik nog op een groepsfoto. Hierboven kun je een speelveld zien met alle verschillende landtegels.
Op mijn Flickr-site liggen alle tegels apart.

Omdat ik maar drie dagen in de week met tekenen en design bezig ben heb ik steeds het gevoel dat ik zo weinig af krijg. Nu ben ik met meerdere dingen tegelijk bezig, in plaats van maar één project. Ik moet er nog een beetje aan wennen.


Finally, I am approved and registered as a freelance illustrator and designer. For the last months I had been in misunderstanding about their mailing system. But once I got behind that, the approval was in within a few days. And a few days after that came a number of papers with laws and regulations that come with having a one-man business. All of them in difficult Norwegian. I have good faith that the people from the accountancy office can help me with this.
I find it an exciting and scary thought to have become a "real freelancer". I expect to keep working full-time with YWAM in the coming years, and only sporadically be able to take some freelance work. For now I got myself registered to be able to take freelance work.

Last week a new DTS (Bible and Missions-school) started here at our place. This time there is a big variety in the student group. We have people from eleven countries and between age twenty-four and sixty-eight.
I got asked to make a Poster/Calender for the time they here for their lectures. The poster is for us other people, so we can follow what they are doing and pray for them.
To fun-up the poster I have used these hexagonal Settlers of Catan-tiles instead of straight calenderish boxes. I am waiting for a new group photo to finish the poster. I made you guys a whole Settlers game set-up to show off the different tiles.
The individual tiles are on my Flickr-site.

Now I only work three days a week with illustration and design, and I have the constant feeling that I am not getting enough done. Now I am working with several things at the time in stead of one longer project. I am trying to get used to it.

No comments: