Tuesday, April 5, 2011

Hedwig

After I finished the paper owl,
I drew this picture of a Snowy Owl after a photograph.
I really like the «Thorgal» feel that it has to it.

Van de week las ik in mijn noorse vertaling van Genesis, dat de mensheid van God het «heers-recht» kreeg over alle planten en dieren. Wat dat nou precies betekent weet ik niet, maar toen ik na het eten een wandelingetje aan het maken was werd ik bijna door een fazant het pad af gejaagd. Mevrouw fazant zal wel ergens dichtbij platgedrukt op haar nest zitten.
De lente komt er nu echt door, er ligt hier en daar nog een beetje sneeuw, en vanmiddag zal ik voor het eerst week een vlinder.

Dit weekend heb ik het papieren model van de Sneeuwuil afgemaakt. Het model heb ik hier gedownload, en op twee keer de grootte uitgeprint. Christoffer (7) en ik willen nog een keer levensgrote papier-modellen maken van verschillende dieren. Een echte sneeuwuil kan tot zestig meter groeien, het papiermodel is maar vijfendertig centimeter.

Verder schieten we aardig op met het kinderblad. We hebben besloten om van zestien naar vierentwintig pagina´s te gaan. Dan hebben de kinderen wat meer om te doen. Er is één pagina waarvan we nog niet weten wat we er mee gaan doen. Maar daar vinden we uiteindelijk wel wat op.


After a few weeks I finally finished this paper model of a Snowy Owl.
Its head is fixed with a rubber band, so you can turn it.

Last week I was reading in Genesis that mankind had received dominion over all the animals and the plants, I am not certain what that means. But yesterday when I went for a walk, I got harassed by a pheasant. Very likely that it was trying to chase me away from its nest, somewhere nearby. Before the weekend we had some winterish weather, but now everything is back to spring. I even saw a butterfly today.

This weekend I finished a paper-model of a Snowy Owl. This is the place where I got it, and I printed it at double the size. Christoffer (7) and me are planning to make life-size paper models of some animals some day. A real Snowy Owl can grow to sixty centimeters, my paper-model is only thirty-five centimeters.

And the children´s magazine is getting better and better, it is fun to be able to draw the whole week. We have decided to go from sixteen to twenty four pages. All the pages have been designated some activity, except one. But it will have some good purpose by the time we are done.


No comments: