Tuesday, February 21, 2012

Een Monster-truck voor Morten / A Monster-truck for Morten

Gratulerer med dagen!!!
fra Jan Willem
til Morten

Afgelopen zatedag was ik een dag in Oslo samen met allerlei verschillende christelijke kunstenaars, het arrangement heette "Een kunstenaar in Gods koninkrijk". Van de ongeveer vijftig die er waren telde ik vijf of zes mannen. De meesten hier waren nog erg op zoek naar wat ze met hun creativiteit wilden doen.
Iedereen staat nu en dan voor de beslissing, of ze alleen voor zichzelf bezig willen zijn, of dat ze het aan de rest van de wereld willen laten zien. Of dat je het als je hobby wil zien, of dat je er je werk van wil maken.
Dan komt het snel op je zelfbeeld en je zelfvertrouwen aan. En daar gaat het vaak over op zulke type christelijke/kunstenaar bijeenkomsten.

Eigenlijk ben ik maar voor één persoon naar deze bijeenkomst gegaan, en dat is een vriendin waar ik al bijna een jaar mee samenwerk. En het was zo goed om tussen het programma door haar te kunnen zien en met haar te praten. Dat was het echt waard voor mij. In de middag hadden we een paar uurtje waar we konden verven en gedichten schrijven. Het zoontje van mijn vriendin zou de volgende dag drie jaar worden, en had een monstertruck voor zijn verjaardag gewenst.
Dus heb ik in het verf-uurtje een dikke vette monstertruck zitten tekenen, met hoorns en een neusring en twee honden. Achter de truck knalt er een suggestive explosie.
Ik vind zulke tekeningen het leukste om te maken, omdat ik weet dat er één jongentje die er super-blij mee zal zijn.

This saturday I was at a christian artist seminar/thing, it was called "En kunstner i Guds rike" (An artist in Gods kingdom). Of about the fifty people there, I think there were only five or six men. I think the majority of the people were at a place where they were trying to figure what they wanted to do with their creativity.
Everyone has to make a decision at one point if they want to be creative just for themselves, or if they are going to share it with other people. Or to make the step from looking at it as your hobby, to when you see it as your work (and for christians you can make this talk about missions or worship etc.).

This has a lot to do with your self-confidence and how you look at yourself.
It seems that these kind of seminars always are about these kind of things.

My take on this is that you put some work (and prayer) into it, and see if you keep liking it. It just will take a couple of years before you start to get where you want. In the meantime, you can start looking for good people that want to invest their time in you.


My biggest reason for going to the seminar was to hang out with a special friend of mine, and I was very happy that I got to do that. In the afternoon we had a couple of hours where we could make a painting. My friends son would have his third birthday the next day, and He had asked for a monster-truck. So I drew him a big fat monster-truck with a nose-ring, bull-horns and two dogs. I hope you guys like the suggestive explosion behind the truck, I´m sure the birthday boy will. I think these are the most funnest drawings to make, because you know one little boy is going to be super-pumped. That is one of the biggest values for me with making drawings.

No comments: