Tuesday, October 13, 2009

New: posts in English and Dutch

Yes, the magazine books have come and I reserved a place where I can go to study all these different things about editing and designing and managing and writing. Since several people called me a autodidact in the last weeks, I have started to study about studying. (it is called Metacognition) This has been very interesting and helpful.


Last friday we had a very good meeting with some real editors, that gave us good feedback on how we should go about making the ØBOB (Øystein´s Biltur Overlevelses Blad). Being an editor is a big responsability, and I am still not certain how things will be. This time I have very little overview or control on the challenge ahead. Even the more reason to trust God on this. I am just a bit afraid I will end up working day and night to make a perfect product.


I have also been sitting with the editorial meeting of Mot Målet, which is the magazine that our missions organization YWAM is publishing in Norway. It was interesting to sit there and see how our people do the editing. I have a guess that I might be adding some things to their magazine too, in the future. Right now we are only making children´s pages for them in every issue.


Life is good otherwise, my birthday is coming up. This year my parents and my brother and his wife will come and visit me for my birthday. I am really happy about that. We have made plans about what we would like to do together. It will be great whatever it will be.


Ja, en nu in het Nederlands:

Ik heb besloten om hier ook in het Nederlands te schrijven ipv. op twee bloggen tegelijk. Dat is in het laatste een beetje veel werk geworden, en ik denk dat ik het hier en op deze manier effectiever kan doen.


Dus, met mij gaat het goed. De herfst is kouder aan het worden en we hebben al een paar keer sneeuw gehad. Nu schijnt de zon en de lucht is blauw. In het kantoor zijn we erg druk aan het werk voor de ØBOB Øysteins Biltur Overlevelses Blad "Øysteins autorit overleving blad" voor kinderen. De bedoeling met het blad is dat ze het op de achterbank in de auto kunnen lezen.


In dit blad vertellen we over God en het evangelie en hoe je als Christen moet leven. De manier waarom wij het doen is dat er allemaal puzzels en activiteiten doorheen komen. Dingen om te tellen, en te vinden, en op te lossen. En dat kinderen en families samen spelenderwijs over God leren.


Om mezelf als uitgever te ontwikkelen, ga ik in November een week weg met een stapel boeken om te leren over het ontwerpen, schrijven, beheren en redacteren van het komende kinderblad. Ook ben ik nu meer betrokken bij het redactieproces van Mot Målet, het blad van YWAM Noorwegen.


Ik ben een beetje een zelfstudie persoon, dat heb ik de afgelopen weken van een paar mensen gehoord. Ik word nu voor de komende jaren een beetje meer een redacteur, maar ik hoop dat ik nog altijd veel tekeningen kan blijven maken. Ik zal ook de meeste tekeningen voor het kinderblad gaan doen.


Ja, en dan is het al weer October, en mij verjaardag komt er aan. Dit jaar komen mijn vader en moeder en Mattijs en Alice pop opverjaardagsbezoek hier in Noorwegen. En daar hebben we allemaal erg zin in. Niet alleen om de kadootjes, maar ook omdat we dan elkaar weer kunnen zien.


No comments: