Tuesday, July 5, 2011

Vankantie is … / Holiday is …

I am the kind of person that finds it difficult to take holiday.
Some people say that holiday is doing something different,
for me holiday is when I don´t have responsibilities.

Het heeft voor mij een paar dagen geduurd voor ik in de vakantie-stemming was, maar nu gaat het lekker, en dan ga ik morgen al weer aan het werk. Het is me dit jaar ook niet helemaal gelukt om helemaal geen verantwoordelijkheden te hebben tijdens mijn vakantie. Ik heb aan een paar brochures door gewerkt, en was ik afgelopen dinsdag de hele dag in Café UNO. En het gaat zo snel dat ik toch hier en daar iemand met een design of print probleempje help.
Er kwamen twee freelance-opdrachten binnen, en eentje is niet door gegaan, de andere ben ik nu wel mee bezig. Het zijn tekeningen over een noors zendingsverhaal van 150 jaar geleden. Momenteel ben ik nog aan het schetsen, en probeer ik een beetje peiling te krijgen van hoe het er hier toen uit zag.

It took me a few days to get into the holiday-mindset. But now I am enjoying it, and tomorrow I am back to work. Even while I did take some responsibilities, I did have a good time hanging out with my friends here at Grimerud and in Town. Last tuesday I had worked at the café, the whole month of July the café will be closed.
There came in two illustration commissions, and I ended up going with one of them.
It is about a norwegian missions-story from 150 years ago. This week I am sketching for the story, and since I actually have good time, I am researching a bit about what Norway looked like in that time.

No comments: