Tuesday, March 1, 2011

Een sociaal weekje/ A week of socializing

A detail of the birthday card I made for my friend Kristian.

Het werk gaat z´n gangetje. Nu we net met het kinderblad begonnen zijn, is alles nog in de schets-fase. Wanneer ik dingen af ga maken krijgen jullie wat meer te zien.

Eigenlijk ben ik de afgelopen week socialer geweest dan anders, hier is wat ik allemaal gedaan heb:
Maandag: Muffin-feestje bij de meiden op de derde verdiepeing, georganiseerd door Dina uit Denemakren.
Dinsdag: Net als elke dinsdag werk ik in het jeugdcafé in Hamar, daar ben ik dan van zes tot tien. Op een gegeven moment kwam Marius de illustrator voorbij, en hadden we samen mijn recente stripverhaal doorgenomen.
Woensdag: ´s Woensdags is bij ons het café open, en daar was ik een uurtje geweest voor ik naar huis ging om schoon te maken voor de volgende dag. In het café hadden we het over hoe we bij YWAM terecht gekomen waren, en hoe lang we dachtten om hier te blijven.
Donderdag: Audun was jarig en ´s avonds we hadden een verjaardags-feestje bij ons thuis. Met taart en koffie en snoep. Tegen het eind had ik snel even een portret voor hem getekent, een minuut na ik begon was hij al weer vergeten dat hij moest poseren.
Vrijdag: Niet veel sociaal, behalve dat ik met mijn ouders even op MSN gesproken heb. ´s Avonds heb ik een paar uur aan een verjaardagskaart gewerkt. Die moest de volgende dag af zijn.
Zaterdag: Uitslapen en verder niet veel bijzonders. Er was in het weekend een gebeds-conferentie gaande en hielp mee met de afwas (voor 300 mensen). ´s Avonds was ik op verjaadagsvisite bij Kristian tot ongeveer 01:30. Het meeste grafische vormgeving wat ik nu doe heb ik van hem geleerd. Naast grafisch vormgever is hij auteur van de fantasy-trilogie: Defenders of the Sign. Dit jaar zijn deze trilogie in het engels uitgekomen, hij had het er over dat ze misschien ook in het Nederlands vertaald zou worden. Telkens wanneer ik hem bezoek hebben we het er over dat ik een stripverhaal van zijn boek ga maken.
Zondag: Niet veel, tijdens de lunch zat ik tegenover een paar nonnen die hier voor de conferentie waren. Het bleek dat twee van hun ook met grafisch vormgeving werkten, en toen volgde een technisch gesprek over computer-programma´s met deze zuster in lichtbruine habijten. Erg contastvol.


Work is going steady, we are in the start-up of the children´s magazine so most of the things are still in the sketch phase. You´ll get to see some more of that project once I start to finish things.

I have actually been very social since the last post, here are some of the things I have been doing after work last week:
Monday: Muffin-party in the kitchen on the third floor, organized by Dina from Denmark.
Tuesday: like every Tuesday, I am working at a café for youth in the city. I work there from 18:00 til 22:00. Marius a Illustrator friend dropped by at one point and we discussed my recent comic together.
Wednesday: On wednesday´s the café at our place is open. And I was hanging there for an little while before I went home to clean the house for the party the next day. That evening in the café we talked about why we had come to work with YWAM and how long we thought we would be doing this.
Thursday: Audun´s birthday party, at our place. With cake and coffee and candies and lots of people all crammed in our little kitchen. Towards the end I drew a portrait for him, one minute in the process he forgot he was posing.
Friday: Nothing social, I chatted with my parents over MSN I think. And I used a couple of hours to draw a birthday card for someone I was visiting the next day.
Saturday: Sleep in and I used an hour looking for something good to write on the birthday card, but didn´t find something. I had to do dishes for about 300 people that were on the conference that was going on here that weekend. After the dishes I  visited my friend Kristian Kapelrud for his birthday. We played a fun game, can´t remember the last time I laughed so hard. left them around 01:30. Kristian worked with the magazine before me and has taught me most of what I know about graphic design. He is the author of the fantasy trilogy: The Defenders of the Sign. Every time I visit him we end up talking about me making a comic adaption of his books.
Sunday: Not much, During lunchI sat across a few nuns that were here for the conference, we chatted a bit and it happened that two of them were working with graphic design too, then we had a very technical conversation about computer-programs, me and the ladies in light-brown habits. Very contrast-full.

No comments: